Ile z naszych danych osobowych bank i „w celach bezpieczeństwa”?

bank a nagrywanie rozmów

Ile z naszych danych osobowych bank i „w celach bezpieczeństwa”?

Pomimo wzrostu rządowej kontroli reklamy i marketingu, wielu klientów nadal pozostaje nieufnych wobec każdej działalności prowadzonej przez telefon, która wymaga umówienia się na spotkanie.

Ludzie często mają złe doświadczenia negocjowania transakcji biznesowych przez telefon z pracownikami call center, którzy otrzymują fałszywe informacje i nie mają zamiaru negocjować dla najlepszego interesu klienta. Niektórzy ludzie myślą o nagrywaniu ich telemarketera, tak, że będzie im łatwiej zakwestionować te błędy później. Dzwoniący mówią, że też zamierzają nagrywać ich treść, bo nie chcą być wprowadzani w błąd przez rozmowę. Jeśli jednak połączenie nie zostanie przerwane, docenią Twój czas i rozmowa zostanie zakończona.

Najczęstszą rzeczą, jaką ludzie robią w rozmowie telefonicznej, jest zakończenie rozmowy bez zastanawiania się nad tym, jak druga osoba może podsłuchiwać, ponieważ mogą to zrobić i nie obchodzi ich, kto to słyszy. Jednak większość ludzi może pomyśleć, aby przynajmniej rozważyć, czy chcą być nagrywane, więc mogą zachować swoją prywatność.

Nie ma prawa zabraniającego nagrywania rozmowy, w której uczestniczy osoba nagrywająca; nie jest również sprzeczne z prawem nagrywanie rozmów, w których samemu chce się uczestniczyć. Podsłuchiwanie lub monitorowanie rozmowy, podczas której rozmawiasz z inną osobą lub słuchasz jej, różni się od nagrywania rozmowy, w której tylko Ty uczestniczysz. Kiedy nagrywasz rozmowę bez zgody drugiej osoby w swoim telefonie lub przechwytujesz jedną z korespondencji, naruszasz prywatność drugiej osoby, wkraczając w jej przestrzeń informacyjną i naruszając jedną z jej prywatnych spraw.

Dzwoniąc z działu obsługi klienta firmy telefonicznej lub samodzielnie do działu obsługi klienta banku, można więc bez ostrzeżenia nagrać konsultanta. Sprawa wygląda zupełnie inaczej w przypadku pracownika telekomu lub banku. Firmy prowadzą rozmowy w celach zarobkowych i nie ma nic złego w tym, że nagrywają rozmowy o charakterze prywatnym. Co więcej, profesjonalne podmioty przetwarzają dane osobowe swoich klientów, w związku z czym firmy te mają obowiązek informowania klientów o nagraniach i fakcie przechowywania danych osobowych. W świetle przepisów prawa obowiązkowe jest poinformowanie osoby o sposobie przetwarzania danych, celu ich przetwarzania, rodzaju danych, ich źródle, czasie ich przetwarzania oraz o tym, czy osoba może zaprzestać lub sprzeciwić się wykorzystywaniu jej danych osobowych.

Nagranie w aktach

czy bank może nagrywac rozmowy

Jest to naturalne pytanie. Zadaje się je: czy sąd może dopuścić dowód z tego, co zostało nagrane na konferencji? To znaczy, czy na spotkaniu biznesowym lub w sądzie ostatniej instancji istnieje ustalona linia decyzyjna, która określa, co będzie traktowane jako dowód, a co nie? Pytanie wydaje się dotykać podstaw zaufania – klient może być przekonany, że nigdy nie będzie musiał zmierzyć się z takim nagraniem. Jeśli jednak w spornej sytuacji sąd dopuści ten dowód, to narusza prawo.

Tak więc nagranie magnetofonowe jest jedynie użytecznym narzędziem do udowodnienia, że w trakcie rozmowy padły określone stwierdzenia. W sądach nagrany materiał nie może być następnie wykorzystywany do ośmieszania pracownika. Może to być uznane za naruszenie dobrego imienia i praw konsultanta.

kredyt123.pl

kredyt123.pl

Twoje finanse pod kontrolą.

O Nas

Naszym celem jest zapewnienie naszym klientom najwyższej jakości usług w najlepszych cenach. Zespół naszych doradców jest wykwalifikowany, kompetentny i zawsze gotowy do pomocy. Każdą sprawę traktujemy indywidualnie i staramy się zapewnić naszym klientom optymalne i satysfakcjonujące rozwiązania.

Ostatnie Wpisy

Follow Us

Poradnik Tygodnia

Zapisz się na nasz Newsletter

Pożyczka Gotówkowa Online

Pożyczka gotówkowa online Pożyczka do 120.000 zł Umowa pożyczkowa do 120 miesięcy Oprocentowanie niskie Rata przystępna Spłata wygodna Przekonaj się

Kalkulator Konsolidacyjny

Kalkulator konsolidacyjny Konsolidacja do 150 000 zł Umowa do 180 miesięcy Oprocentowanie już od 7,5% Wstępna decyzja już w 5