Daszy艅skiego 2

Sanok, 38-500

781244224

24/7 Infolinia

Rozpocznij Czat

Obs艂uga On-Line 24/7

Ile z naszych danych osobowych bank i „w celach bezpiecze艅stwa”?

Ile z naszych danych osobowych bank i „w celach bezpiecze艅stwa”?馃捇

Pomimo wzrostu rz膮dowej kontroli reklamy i marketingu, wielu klient贸w nadal pozostaje nieufnych wobec ka偶dej dzia艂alno艣ci prowadzonej przez telefon, kt贸ra wymaga um贸wienia si臋 na spotkanie.

Ludzie cz臋sto maj膮 z艂e do艣wiadczenia negocjowania transakcji biznesowych przez telefon z pracownikami call center, kt贸rzy otrzymuj膮 fa艂szywe informacje i nie maj膮 zamiaru negocjowa膰 dla najlepszego interesu klienta. Niekt贸rzy ludzie my艣l膮 o nagrywaniu ich telemarketera, tak, 偶e b臋dzie im 艂atwiej zakwestionowa膰 te b艂臋dy p贸藕niej. Dzwoni膮cy m贸wi膮, 偶e te偶 zamierzaj膮 nagrywa膰 ich tre艣膰, bo nie chc膮 by膰 wprowadzani w b艂膮d przez rozmow臋. Je艣li jednak po艂膮czenie nie zostanie przerwane, doceni膮 Tw贸j czas i rozmowa zostanie zako艅czona.

Najcz臋stsz膮 rzecz膮, jak膮 ludzie robi膮 w rozmowie telefonicznej, jest zako艅czenie rozmowy bez zastanawiania si臋 nad tym, jak druga osoba mo偶e pods艂uchiwa膰, poniewa偶 mog膮 to zrobi膰 i nie obchodzi ich, kto to s艂yszy. Jednak wi臋kszo艣膰 ludzi mo偶e pomy艣le膰, aby przynajmniej rozwa偶y膰, czy chc膮 by膰 nagrywane, wi臋c mog膮 zachowa膰 swoj膮 prywatno艣膰.

Nie ma prawa zabraniaj膮cego nagrywania rozmowy, w kt贸rej uczestniczy osoba nagrywaj膮ca; nie jest r贸wnie偶 sprzeczne z prawem nagrywanie rozm贸w, w kt贸rych samemu chce si臋 uczestniczy膰. Pods艂uchiwanie lub monitorowanie rozmowy, podczas kt贸rej rozmawiasz z inn膮 osob膮 lub s艂uchasz jej, r贸偶ni si臋 od nagrywania rozmowy, w kt贸rej tylko Ty uczestniczysz. Kiedy nagrywasz rozmow臋 bez zgody drugiej osoby w swoim telefonie lub przechwytujesz jedn膮 z korespondencji, naruszasz prywatno艣膰 drugiej osoby, wkraczaj膮c w jej przestrze艅 informacyjn膮 i naruszaj膮c jedn膮 z jej prywatnych spraw.

Dzwoni膮c z dzia艂u obs艂ugi klienta firmy telefonicznej lub samodzielnie do dzia艂u obs艂ugi klienta banku, mo偶na wi臋c bez ostrze偶enia nagra膰 konsultanta. Sprawa wygl膮da zupe艂nie inaczej w przypadku pracownika telekomu lub banku. Firmy prowadz膮 rozmowy w celach zarobkowych i nie ma nic z艂ego w tym, 偶e nagrywaj膮 rozmowy o charakterze prywatnym. Co wi臋cej, profesjonalne podmioty przetwarzaj膮 dane osobowe swoich klient贸w, w zwi膮zku z czym firmy te maj膮 obowi膮zek informowania klient贸w o nagraniach i fakcie przechowywania danych osobowych. W 艣wietle przepis贸w prawa obowi膮zkowe jest poinformowanie osoby o sposobie przetwarzania danych, celu ich przetwarzania, rodzaju danych, ich 藕r贸dle, czasie ich przetwarzania oraz o tym, czy osoba mo偶e zaprzesta膰 lub sprzeciwi膰 si臋 wykorzystywaniu jej danych osobowych.

Nagranie w aktach馃挵

czy bank mo偶e nagrywac rozmowy

 

Jest to naturalne pytanie. Zadaje si臋 je: czy s膮d mo偶e dopu艣ci膰 dow贸d z tego, co zosta艂o nagrane na konferencji? To znaczy, czy na spotkaniu biznesowym lub w s膮dzie ostatniej instancji istnieje ustalona linia decyzyjna, kt贸ra okre艣la, co b臋dzie traktowane jako dow贸d, a co nie? Pytanie wydaje si臋 dotyka膰 podstaw zaufania – klient mo偶e by膰 przekonany, 偶e nigdy nie b臋dzie musia艂 zmierzy膰 si臋 z takim nagraniem. Je艣li jednak w spornej sytuacji s膮d dopu艣ci ten dow贸d, to narusza prawo.

Tak wi臋c nagranie magnetofonowe jest jedynie u偶ytecznym narz臋dziem do udowodnienia, 偶e w trakcie rozmowy pad艂y okre艣lone stwierdzenia. W s膮dach nagrany materia艂 nie mo偶e by膰 nast臋pnie wykorzystywany do o艣mieszania pracownika. Mo偶e to by膰 uznane za naruszenie dobrego imienia i praw konsultanta.

Potrzebujesz pomocy?
Zostaw swoje dane kontaktowe poni偶ej, a wkr贸tce skontaktujemy si臋 z Tob膮.
Przewi艅 do g贸ry