Marketing Internetowy

 Jak tanio pozyskiwać klientów

Zastanawiasz się jak pozyskać nowych klientów w rozsądnej cenie? Marketing internetowy to najlepsze rozwiązanie Twoich problemów. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak wykorzystywać reklamę w sieci.

marketing internetowy

Siła internetu

Internet wciąż jest niedoceniany pod kątem marketingowym. Duże firmy wolą przeznaczać ogromne budżety na reklamy w prasie lub telewizji. To nie zawsze najlepsze rozwiązanie. Wszyscy żyjemy w społeczeństwie informacyjnym. Nawyki konsumentów podlegają dynamicznym zmianom. Uwaga odbiorców jest aktualnie skierowana w stronę telefonu komórkowego.

W momencie wyświetlania bloków reklamowych, coraz więcej odbiorców błyskawicznie przenosi swoje zainteresowanie na smartfona. Treści publikowane w feedach serwisów społecznościowych wygrywają. Warto umieścić tam wzmiankę o swojej działalności. Szczególnie, że nie jest to związane z ogromnymi kosztami.

Większość przedsiębiorców rozpoczyna przygodę z marketingiem internetowym od kampanii PPC (pay per click). Oznacza to, że reklamodawca sporządza odpowiedni materiał reklamowy (graficzny, video lub tekstowy), a następnie płaci wybranej firmie za każdego użytkownika, który podejmie z nim interakcję.

Koszty kampanii PPC określane są na zasadach aukcji. Oznacza to, że jeżeli w naszej branży nie ma zbyt wielkiej konkurencji – koszt takiego kliknięcia może wynosić nas od 10 do 20 groszy. To niewielkie pieniądze za pozyskanie uwagi potencjalnego klienta.

marketing internetowy

Strona internetowa czy fanpage?

W związku z tym znaczna część przedsiębiorców ogranicza się do prowadzenia fanpage’a. To marnowanie potencjału, którym dysponuje marketing internetowy. Specjaliści rynku reklamy wskazują, że tworzenie stron internetowych to fundament udanej kampanii. Skupiając się na prowadzeniu fanpage’a uzależniamy się od jednej metody pozyskiwania nowych klientów. W przypadku posiadania strony internetowej, możemy korzystać ze wszystkich jednocześnie.

Ponadto strona internetowa ma zdecydowanie większy potencjał rozwojowy. Sami decydujemy, jakiego rodzaju treści będziemy wyświetlać. Możemy wykorzystać email marketing i inne sposoby nawiązywania dłuższej więzi z klientem. W przypadku witryny – mamy również dużą szansę na pozyskanie ruchu organicznego.

Ruch organiczny to użytkownicy, którzy trafiają do naszej witryny z poziomu darmowych wyników wyszukiwania. Taki ruch nic nie kosztuje, a może osiągać spektakularne wielkości. Przy odpowiednim zadbaniu o zagadnienia SEO – niczym nadzwyczajnym jest uzyskanie 1000 darmowych odwiedzin dziennie. Nawet jeżeli tylko niewielki procent z tych użytkowników zostanie naszymi klientami – będzie to potężny impuls do rozwoju każdego biznesu.

Scroll to Top