Daszyńskiego 2

Sanok, 38-500

781244224

24/7 Infolinia

Rozpocznij Czat

Obsługa On-Line 24/7

Jak korzystać z produktów bankowych i czy trzeba je zamykać?

Jak korzystać z produktów bankowych i czy trzeba je zamykać?💳

 

Jak korzystać z produktów bankowych i czy trzeba je zamykaćOpłaty pobierane przez bank od kredytu mogą Cię dużo kosztować, nawet jeśli z niego nie korzystasz. Ludzie powinni być świadomi opłat, jakie ponoszą z tytułu kredytów bankowych (takich jak karty kredytowe i pożyczki).

Produkty bankowe – co to jest?📝

Dla klientów termin „produkt bankowy” odnosi się do usług, których sprzedaż jest sposobem zarabiania pieniędzy przez banki. Dla banków termin ten oznacza zazwyczaj tylko rachunki, które prowadzą z klientami, a więc za zgromadzone przez nie pieniądze zawsze płacą. Klienci jednak w rzeczywistości, nawet jeśli nie korzystają z tych usług, kupują je, na czym banki zarabiają.

Produkty bankowe:💶

Na rynku usług finansowych możemy rozróżnić 5 podstawowych grup produktów bankowych. Są to produkty:

produkty bankowe, karty płatnicze, karty kredytowe, rachunki oszczędnościowe, kredyty hipoteczne i inne produkty finansowe.

W życiu codziennym większość ludzi ma do czynienia z następującymi usługami/produktami: kredyty, depozyty, konta, karty płatnicze, leasing, faktoring oraz wszelkiego rodzaju gwarancje i poręczenia, natomiast niektórzy posiadają konta, instrumenty finansowe, aktywa finansowe itp.

Produkty bankowe – co to takiego jest?📚

Banki są drogie, ponieważ przechowują wiele różnych numerów kont. Ważne jest, aby pozbyć się nieużywanych kont ze względu na koszty ich obsługi.

 

Jak korzystać z produktów bankowych i czy trzeba je zamykaćZamknięcie rachunku bankowego💰

W niektórych instytucjach finansowych łatwo jest zamknąć rachunek czekowy. Wystarczy zadzwonić pod numer działu obsługi klienta, aby to zrobić. Niektóre banki oferują również usługi za pośrednictwem swoich stron internetowych. Na przykład w niektórych bankach można wypowiedzieć umowę z bankiem, wchodząc na jego stronę internetową i dokonując odpowiednich ustaleń z poziomu komputera.

Instytucja finansowa pomoże Ci skorzystać z bankowości elektronicznej. Proces zamykania konta znajdziesz na stronie internetowej. Na liście rozwijanej wskażesz rodzaj konta. Następnie należy wskazać rachunek bankowy, na który zostaną przelane środki znajdujące się na zamykanym rachunku. Po wpisaniu przyczyny rezygnacji prosisz o wysłanie SMS-a z kodem. Będzie on potrzebny do zamknięcia rachunku. Ostatnim etapem procedury jest potwierdzenie.

Jeśli korzystasz z banku, zostaw na swoim koncie czeki o wartości jednego miesiąca, aby mieć pewność, że nigdy nie dojdzie do sporu o opłaty lub opóźnienia w płatności.

Klienci mogą zwrócić się do banku z prośbą o usunięcie konta lub udać się do lokalnego oddziału w celu jego zamknięcia.

Stosujemy tę metodę, ponieważ zajmuje ona więcej czasu i wymaga większego poświęcenia, ale w ostatecznym rozrachunku będzie najlepszym rozwiązaniem naszego problemu.

Zamknięcie karty kredytowej📅

Zamknięcie karty kredytowej teoretycznie powinno być łatwiejsze niż jej otwarcie. Jednak trudniej jest otworzyć konto na karcie kredytowej niż je zamknąć. Banki zarobiły mnóstwo pieniędzy na kartach kredytowych na długo przed tym, jak konsumenci zaczęli je właściwie wykorzystywać; obecnie banki zarabiają mnóstwo pieniędzy na utrzymywaniu wysokich kosztów kart kredytowych.

Poniżej przedstawiam instrukcję, jak zamknąć rachunek karty bankowej w Santander Bank Polska (dawniej BZ WBK).

Kartę można zamknąć z dwóch różnych powodów: Można udać się do oddziału banku lub zadzwonić na infolinię. Dwie najpopularniejsze możliwości zamknięcia karty to: udanie się do oddziału banku lub zadzwonienie na całodobową infolinię z prośbą o zamknięcie karty.

Musimy być cierpliwi. Kolejnym krokiem w tym procesie jest skorzystanie z formularza karty kredytowej, aby poinformować bank, że rezygnujemy z transakcji. Formularz jest prosty, ponieważ nie będziemy go wypełniać. Wpiszemy tylko nasze imię i nazwisko, nasze imię i nazwisko, a także powód rezygnacji. Po wysłaniu formularza bank skontaktuje się z nami w celu przetworzenia transakcji.

Jak korzystać z produktów bankowych i czy trzeba je zamykaćDlaczego bankujesz resztki produktów?🗓

Banki są odpowiedzialne za informowanie swoich klientów o wszystkich opłatach pobieranych w okresie obowiązywania umowy. Opłaty te są jednak często zapisane drobnym drukiem. Opinia publiczna zazwyczaj patrzy na tabelę opłat i prowizji znajdującą się w umowie, nie zwracając uwagi na drobny druk.

Opłaty te są zazwyczaj ponoszone przez wszystkich klientów, ale często są ukryte. Klient dowiaduje się o nich dopiero w momencie dokonywania płatności. Mogą to być opłaty za wprowadzenie usługi lub opłaty roczne. Jeśli klient zgodzi się na taką opłatę, nie wiedząc, ile będzie kosztować, zawarł umowę, która określa warunki jego relacji z bankiem.

Bank ma obowiązek informowania swoich klientów o przyszłych zmianach, które mogą dotyczyć ich rachunków bieżących, jednak większość ludzi nie czyta e-maili otrzymywanych w zautomatyzowanym systemie, w którym obecnie korzysta ze swojego banku.

Dlatego należy pamiętać, by czytać wszystkie wiadomości przychodzące z banku i unikać usług, z których się nie korzysta. W ten sposób unikniesz opłat za usługi, których nie potrzebujesz. Pozwoli to również na uporządkowanie swojej sytuacji finansowej.

Potrzebujesz pomocy?
Zostaw swoje dane kontaktowe poniżej, a wkrótce skontaktujemy się z Tobą.
Przewiń do góry